Mobile marketing

Mobile marketing is de nieuwste tak aan de online marketingboom. Op basis van apparaat (Smartphone of tablet), lokatie en klikgedrag (vastgelegd via cookies), kun je een persoon informatie op maat leveren, die nu en hier relevant voor hem of haar is. Dat kan ook een advertentie zijn …

Wat is er mooier dan een aanbieding op je Smartphone van de bakker om de hoek rond lunchtijd?

Mobile marketing leent zich ook goed voor campagnes. Mensen kijken de hele dag door op hun kleine schermpjes. Als je ze met een campagne weet te raken of vermaken op het moment dat ze er voor open staan en er tijd voor hebben, kun je een mooi conversiepercentage halen.

Mobile marketing wordt nog veel te weinig goed gebruikt door bedrijven, goede doelen, overheden en politieke partijen.

Vrijwilligers kunnen met hun tablet langs de deur en donaties ophalen voor het goede doel via een speciale app of pakkende landingspagina op de site van het goede doel. Collecteren 2.0, zeg maar.

Tijdens een politieke campagne kan een medewerker van de straatcampagne op basis van gegevens in de database van de partij op zijn Smartphone lezen wat de interessegebieden van de persoon waar hij zo gaat aanbellen zijn, hoe de partij daar over denkt en wat de meest recente successen op dit terrein zijn. Dat levert een veel beter gesprek op.

Kortom: mobile marketing staat nog in de kinderschoenen. todeBoon kan je helpen om je bedrijf of organisatie haar weg te laten vinden in dit woeste stukje digitale natuur.

Interessant? Neem contact op met todeBoon voor meer informatie.

Geef mij Gratis Advies