Online communicatie

Online communicatie is je verplaatsen in de lezer. Maak je boodschap zo relevant mogelijk. De lezer moet denken:”Ja, dat zoek ik!” Je hebt vaak maar 1 zin, 1 beeld of 1 seconde om iemand te overtuigen om verder te lezen en niet weg te klikken.

Wat belangrijk is, moet opvallen

Hoe?

  • Gebruik trefwoorden
    Lezers scannen online op trefwoorden, die passen bij wat ze zoeken. Anders is het klik. En weg.
  • Zet de belangrijkste informatie op de juiste plek
    Bovenaan een landingspagina. In de timeline van een Facebooker met vrienden met dezelfde smaak etc.
  • Tref de juiste toon
    Oprecht, eerlijk, authentiek, passend bij doelgroep of onderwerp.
  • Maak het persoonlijk
    Je praat online altijd 1-op-1 , dus wees relevant, interactief en interessant.
  • Hou het kort
    Lange teksten zijn voor als je klikt op Lees Meer
  • Post niet vaker dan nodig is
    Drie tweets per dag is prima. Op Facebook is een post per dag al genoeg.  Een tweet herhalen voor wie hem nog niet heeft gezien, dat kan.  In een e-mail nieuwsbrief is een bericht herhalen uit de vorige nieuwsbrief juist een reden om te unsubscriben.

Online communicatie draait om: boodschap, relevantie, toon, kanalen, dialoog en frequentie. En dan met name om de optimale mix daarvan.

todeBoon is de online communicatie specialist voor:

We doen online communicatie werkzaamheden in overleg freelance of op projectbasis, interim, part-time, via een service contract voor een vooraf bepaald aantal uren per maand of met een strippenkaart met een afgesproken aantal uren.

Interessant? Neem contact op met todeBoon voor meer informatie.

Geef mij Gratis Advies