Twitter

Twitter is een prima marketing instrument. Je kunt er prima je merknaam bekend en geliefd maken, service verlenen voor je klanten, problemen voor ze helpen oplossen, klanten werven en binden. Allemaal door open, eerlijk, relevant en authentiek te zijn.

Volgen en gevolgd worden zijn je basis voor succes. Maar veel volgers zegt ook niet alles. De mate van interactie, de gesprekken, de dialoog en de buzz, die je berichten teweeg brengen is belangrijker.

Succes op Twitter is 10% inspiratie en 90% transpiratie.

Om Twitter goed in te zetten voor online marketing is een webcare monitor nodig. Je kunt de buzz die je teweeg brengt zichtbaar maken. En positieve en negatieve berichtgeving van elkaar onderscheiden.

Op Twitter zijn naast dialoog en buzz monitoring ook campagnes en promoted tweets veel gebruikte instrumenten om online marketing doelen te bereiken.

Twitter leent zich ook uitstekend voor campagnes. Standpunten en thema’s van politieke partijen zijn prima via Twitter te verspreiden en bespreken tijdens politieke campagnes. Previews van nieuwe producten, lid worden van een goed doel, quizzen, spelletjes, promoties, mentaliteistverandering … het kan allemaal via Twitter.

Promoted tweets zijn tweets die Twitter vertoont aan twitteraars die jouw kanaal niet volgen, maar die wel veel volgers hebben of mensen volgend die wel in jouw tweets geĆÆnteresseerd zijn. PotentiĆ«le klanten dus, lead generation.

todeBoon kan je helpen je Twitter kanaal te optimaliseren. Er campagnes voor bedenken en uitvoeren. De web care voor je Twitter kanaal doen. Ook verzorgen we een hands-on cursus Twitteren voor medewerkers van je bedrijf of organisatie.

Interessant? Neem contact op met todeBoon voor meer informatie.

Geef mij Gratis Advies