Content marketing

Als de koper van je product online makkelijk kan kiezen tussen jouw product en dat van je concurrent, dan wil je natuurlijk dat hij of zij voor jou kiest.

Met content marketing kun je de keuze van de consument voor je product positief beïnvloeden.

Voorbeeld: je verkoopt spruitjes via je website. En de drie andere groentenboeren in de buurt ook. Jullie vragen er min of meer hetzelfde voor en bezorgen de spruiten gratis thuis.

Moeilijke keus voor de consument. Prijs, plaats, product en verzending zijn gelijk. Maar jij houdt op je website een blog bij waar je vertelt over je spruitjes. Over de geschiedenins, over het biologisch verantwoorde telen, over hoe spruitjes hun lekkere bittere smaak behouden door de juiste rassen te telen etc. En je beantwoord vragen van klanten over spruitjes.

Resultaat: klanten gaan denken dat je heel veel van spruitjes weet en dat je vriendelijke en toegankelijk bent. Bij iemand die je persoonlijk kent en die aardig is koop je natuurlijk liever spruiten dan bij een onbekende groentenman. En het mooie is, je hoeft in je blogs niet eens te beginnen over de verkoop van je spruitjes. Dat bedenken mensen zelf wel.

Zo werkt content marketing in praktijk. Niet alleen met blogs, maar ook met
artikelen, eBooks, evenementen, e-mail nieuwsbrieven, microwebsites, podcasts, videoclips, webinars, web apps, whitepapers en nog zo wat.

Interessant? Laat todeBoon je helpen met je content marketing.

Geef mij Gratis Advies