Display advertising

Online adverteren met banners is bijna net zo oud als het internet zelf. Je vindt banners op websites van derden die er geld mee hopen te verdienen of op social media. Je hebt tekst banners, banners met plaatjes of bewegende plaatjes en video banners. En ze zijn er in vele soorten en maten.

Sinds Google Adwords weten we dat je er als bedrijf veel aan hebt om met banners online te adverteren.

Hetzij doordat mensen er op klikken en naar de landingspagina op je site gaan om daar iets van je te kopen. Hetzij doordat mensen naar je banner kijken en je naam of product onthouden of positiever over je gaan denken.

Targetten en retargetten

Het mooie aan banners is dat je vrij veel controle hebt over wie ze te zien krijgt. Targettten maakt display advertising heel efficiƫnt, goedkoop en meetbaar. Je adverteert alleen voor mensen die je spullen willen kopen.

Sterker nog: als mensen je banner zien, er op klikken, hun winkelmandje vullen en NIET afrekenen, dan kun je ze twee weken later op een website waar je banner vertoont wordt een persoonlijke advertentie laten zien met precies het product erin dat ze al bijna bij je hadden gekocht, maar dan met 10% korting! Retargetting heet dat.

De cookiewet uit 2011 heeft de mogelijkheden voor adverteerders wel enigszins ingeperkt voor targetting en retargetting van banners, maar er kan nog steeds veel. En bovendien is gericht adverteren niet perse negatief. Het is ook goede service.

Interessant? Laat todeBoon je display banner advertising opzetten en beheren.

Geef mij Gratis Advies