Online marketing

Online marketing werkt precies andersom als traditionele marketing. Het bedrijf zoekt geen klanten voor zijn producten of diensten. Mensen zoeken producten of diensten die bij hun behoeften passen.

Je moet als bedrijf niet van binnen naar buiten, maar van buiten naar binnen denken.

Om als bedrijf te komen tot een goede online marketing strategie stel jezelf vragen als:

  • In welke behoefte(n) voorziet mijn product of dienst?
  • Wie heeft er behoefte aan wat ik verkoop?
  • Waar zijn die mensen online te vinden?
  • Hoe kan ik een relatie met ze aangaan die begint bij één aankoop en eindigt bij een tevreden vaste klant, die als ambassadeur optreedt voor mijn merk en me helpt mijn product beter te maken?

Online geldt:

De klant heeft de regie, niet de verkoper.

Hoeveel big data, retargetting, display banners of geniale e-mail nieuwbrieven met dynamische content je ook weet te produceren als bedrijf, als de klant op de sluitknop van het venster op zijn scherm drukt, dan ben je weg!

Online marketing is voor elk product anders. Het ligt er maar aan welke klanten jouw product zoeken. De juiste mix van e-mail marketing, SEO/SEA, social media marketing, display banners, affiliate marketing, mobile marketing en noem het maar op, is constant in beweging.

todeBoon helpt bedrijven en organisaties bij het bepalen van de juiste online marketing strategie en het vinden en behouden van de juiste mix van online marketing instrumenten.

Interessant? Neem contact op met todeBoon voor meer informatie.

Geef mij Gratis Advies